• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
Könyvelősziget

Könyvelősziget

Könyvelősziget

  • KATA forgatókönyv
  • Könyvelés
  • Bérszámfejtés
  • Adóbevallás
  • Blog
  • Kapcsolat
Kezdőlap » Blog » Cégkapu regisztráció lépésről lépésre

Cégkapu regisztráció lépésről lépésre

Takács Judit · 2022.03.28. ·

Cégkapu regisztráció: modern, digitális társadalmunkban minden technikai lehetőség adott, hogy ügyeinket ne különféle államigazgatási intézményekben kelljen átszuszakolni az adminisztráció dzsungelén, hogy drága időnket ne a különféle hivatalok várótermeiben töltsük.

Egyre másra jelennek meg az állam részéről is az online szolgáltatások, amelyek egyszerre idő, munkaerő és papírkímélő lehetőséget nyújtanak az ügyintézés megkönnyítésére. Ilyen a magánszemélyek számára kialakított Ügyfélkapu, és a gazdálkodó szervezetek számára létesített ingyenes Cégkapu rendszer. A Cégkapu használata 2018. január 1. óta kötelező a gazdasági társaságok, alapítványok, civil szervezetek és egyéb gazdálkodó szervezetek számára. Ezzel az állam nem csupán a gazdálkodó szervezetek életét könnyíti meg, de önmaga számára is átláthatóbbá teszi a gazdasági élet kezelését, a gazdaságot pedig szabályozottabbá és ezáltal fehérebbé is.

A Cégkapu használatnak az első és talán a legnehezebb próbatétele maga a regisztráció, aki túljut a cégkapu-regisztráció nehézségein, a továbbiakban már hátradőlve intézheti ügyeit. A Cégkapu ugyanis nem csupán egy kommunikációs eszköz a vállalkozások és egyéb szervezetek számára, hanem egyben tárhelyként is használható, ugyanis a hatóságokkal folytatott minden levelezés és az ezekhez kapcsolódó dokumentumok is eltárolható benne. No persze ezektől a kezdeti nehézségektől sem kell elrettennünk, ugyanis egy pár perces folyamatról van szó. No de nézzük, milyen lépésekből áll a cégkapu-regisztráció.

Mi az a cégkapu-regisztráció? 

Mint minden személyhez, vagy azonosítás igényű ügyfélhez kötődő online alkalmazást, a Cégkaput is egy beazonosítási folyamattal egybekötött regisztrációval kell indítani, hiszen senki sem szeretné, hogy mások belepiszkáljanak a cégügyekbe, az meg végképp senkinek nem hiányzik, hogy mások helyett fizessen be bírságokat. A cégkapu-regisztráció különösen fontos a saját vállalkozásunk üzemeltetésében. Ez biztosítja ugyanis a zárt rendszerben történő kapcsolattartást a hatóságokkal, és ez biztosítja az online hozzáférést a különböző állami juttatásokhoz. Ráadásul 2018. óta a nem csupán lehetőség a Cégkapu a vállalkozások számára, de kötelező is.

Milyen gazdálkodó szervezeteknek kell regisztrálni a Cégkapuba?

Minden magyarországi szervezetnek, amely gazdasági tevékenységet folytat: vállalkozásoknak, civil szervezeteknek, alapítványoknak, egyházaknak, illetve vallási tevékenységet folytató szervezeteknek. A külföldi illetőségű szervezeteknek csak akkor lehet regisztrálni, ha rendelkeznek magyarországi fiókkal vagy telephellyel. Ebben az esetben az adott fiók vagy telephely köteles regisztrálni magát. A külföldi székhelyű szervezet kereskedelmi képviselete nem tartozik ebbe a kategóriába. A társasházaknak és a lakásszövetkezeteknek ellenben nem kötelező a regisztráció, mert klasszikus értelemben nem folytatnak gazdasági tevékenységet. Még akkor sem, ha van pénzügyi forgalmuk. Nem kell továbbá a Cégkapuba regisztrálni az egyéni vállalkozásoknak sem. Fontos, hogy a cégkapu-regisztráció előfeltétele a Cégnyilvántartásba való felvétel. Amíg ez nem történik meg a regisztráció nem lehetséges, és szemben bizonyos tévhitekkel, nem is minősülhet Cégnyilvántartásba vételnek.

Hol tudom intézni a cégkapu-regisztrációt? 

A válasz kézenfekvő: mivel online ügyintézésről van szó, az interneten. A regisztrációt a Cégkapu honlapján teheti meg a regisztrációval megbízott személy: https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html. Ezt a regisztrációt egy cég részéről csak egy személy végezheti, ő a cégkapumegbízott, de ez nem jár azzal, hogy onnantól csak ő intézheti a cég ügyeit a Cégkapun keresztül, joga van regisztrálni más személyeket is, akár többet is cégkapu-ügyintézőnek. A regisztrációt végző személynek két dologgal kell rendelkeznie: Ügyfélkapu hozzáféréssel vagy egy telefonos azonosítással, amit okmányirodákban igényelhet. Szükség lesz továbbá egy email címre, ahová a Cégkapu értesítései érkezhetnek. Fontos, hogy még a regisztráció előtt készítsük el néhány cégdokumentum szkennelt változatát, ezek az alapító okirat (vagy annak megfelelő okirat) és az aláírási címpéldány (közjegyző által hitelesítve, 30 napnál nem régebbi).

Mik a legfontosabb lépések? 

  1. lépés: a Cégkapu nyitóoldalán kattintson a Bejelentkezésre.
  2. lépés: a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) megfelelő módján azonosítsa magát (a legegyszerűbb az Ügyfélkapus azonosítás).
  3. lépés: adja meg felhasználónevét és jelszavát.
  4. lépés: a megjelenő lapon ki kell választani milyen gazdálkodó szervezet nevében regisztrálunk.
  5. lépés: az új lapon a megfelelő rubrikákba be kell írni a cég minden adatát, illetve itt kell feltölteni a cég okmányait.

Ezután a rendszer leellenőrzi a megadott adatokat, egész pontosan a kormányhivatal arra jogosult ügyintézői teszik ezt. Amennyiben nincs probléma az adatokkal, a rendszer elmenti őket, és küld egy visszaigazoló levelet a regisztráció sikerességéről. A levélben egy dokumentum található, amelynek címe: „Visszaigazolás véglegesített Cégkapu-regisztráció létrejöttéről”, ezt mindenképpen mentsük el. Ha ez megvan, készen is vagyunk a Cégkapu regisztrációjával.

Minden gazdálkodó szervezetnek kötelező hivatalos elérhetőségük bejelentése az úgynevezett Rendelkezési Nyilvántartásba. Ez a Cégkapu-regisztrációkor egyszerűen megtehető, annyit kell csak tenni, hogy az „Engedélyezem a leendő cégkapucím Rendelkezési Nyilvántartás rendszerbe történő bejelentését” jelölőnégyzetből nem kell kivenni a pipát. Ilyenkor a bejelentés automatikusan megtörténik, nincs szükség semmi további intézkedésre. Vagyis annyit kell tenni, hogy semmit sem kell tenni.

Mit tegyek, ha elakadok a cégkapu regisztráció során?

A regisztráció folyamata alapvetően nem bonyolult, mégis adódhatnak nehézségek akár informatikai malőrök, akár félreértések miatt. Ilyenkor érdemes segítségül hívni a cégkapu-szolgáltatás technikai támogatását. Ezt a Kormányzati Ügyfélvonal végzi, az nap 24 órájában elérhető 1818-as (külföldről: +36 1 550 1858) telefonszámon vagy e-mailen az ekozig@1818.hu címen. Itt nem csupán kérdéseket lehet feltenni, hanem az észrevételeinket is itt írhatjuk meg.

És ha könyvelési ügyben akadna el, akkor keressen minket!

Kérdése van? Lépjen Velünk kapcsolatba!

Egyéb kategória

Elsődleges oldalsáv

Kérjen ajánlatot most!

Mindent meg fogunk tenni azért, hogy cége adó- és pénzügyei tökéletesen rendben legyenek. Csatlatkozzon elégedett ügyfeleinkhez.

Kérem, csak akkor írjon, ha céges, vállalkozói szolgáltatásra van szüksége könyvelés, bérszámfejtés, adóbevallás területén. Magánjellegű megkeresésekre (pl. visszatérítés) sajnos nem áll módunkban válaszolni.

Friss és fontos cikkek

  • Mikor kell kettős könyvelést vezetnünk? Hogyan működik?
  • Mit kell tudni az őstermelők adózásáról?
  • Útmutató: mit kell tudni az eSZJA-ról?
  • Mennyi a családi adókedvezmény összege 2023-ban?
  • Hogyan változik a súlyadó 2023-ban?
  • Éves szabadság: hány nap jár 2023-ban?
  • Mik a személyi kedvezmény feltételei 2023-ban?
  • Mennyi az SZJA visszatérítés 2023-ban?
  • Mennyi a minimálbér és a bérminimum 2023-ban?
  • Idegenforgalmi adó mértéke, mentessége, bevallása

Nem ismeri ki magát a számlák, szabályzatok sokaságán? Kapcsolat

Könyvelősziget

Copyright © 2025 · Monochrome Pro on Genesis Framework · WordPress · Bejelentkezés